Budapest legrégebbi ma is álló vasúti fejpályaudvara, 1877. október 28-án nyílt meg. Az épület terveit az osztrák W. August de Serres, a vasszerkezetet, – mely a maga korában igazi technikai bravúrnak számított, – az Eiffel-toronyról később világhírűvé vált Gustave Eiffel tervezte és készítette. A vasszerkezet elemeit, (eltekintve néhány Ganzban gyártott tartóoszloptól) Franciaországban öntötték, mert egyetlen magyar vagy osztrák gyár sem vállalkozott erre. Minden egyéb a pályaudvaron, - nyílászáró, díszítés vagy bútor, - magyar gyártmány.
2012. május 3., csütörtök
A Nyugati pályaudvar
Budapest legrégebbi ma is álló vasúti fejpályaudvara, 1877. október 28-án nyílt meg. Az épület terveit az osztrák W. August de Serres, a vasszerkezetet, – mely a maga korában igazi technikai bravúrnak számított, – az Eiffel-toronyról később világhírűvé vált Gustave Eiffel tervezte és készítette. A vasszerkezet elemeit, (eltekintve néhány Ganzban gyártott tartóoszloptól) Franciaországban öntötték, mert egyetlen magyar vagy osztrák gyár sem vállalkozott erre. Minden egyéb a pályaudvaron, - nyílászáró, díszítés vagy bútor, - magyar gyártmány.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése