2012. május 28., hétfő

A szamár

Mai képem mellé érdekességek helyett inkább egy tanmesét teszek fel:
Egy nap a paraszt szamara beleesett a kútba. Az állat órákon át szánalmasan bőgött, miközben a paraszt megpróbált rájönni mit is tehetne.
Végül úgy döntött, hogy az állat már öreg és a kutat úgyis ideje már betemetni; nem éri meg kihúzni az öreg szamarat. Áthívta a szomszédjait, hogy segítsenek. Mindegyik lapátot fogott és elkezdtek földet lapátolni a kútba. A szamár megértette mi történik és először rémisztően üvöltött.
Aztán, mindenki csodálatára, megnyugodott. Pár lapáttal később a paraszt lenézett a kútba. Meglepetten látta, hogy minden lapátnyi föld után a szamár valami csodálatosat csinál. Lerázza magáról a földet és egy lépéssel feljebb mászik. Ahogy a paraszt és szomszédai tovább lapátolták a
földet a szamárra, lerázta magáról és egyre feljebb mászott. Hamarosan mindenki ámult, ahogy a szamár átlépett a kút peremén és boldogan elsétált!

(forrás: http://govinda.blogter.hu/11735/lelki_mesek_a_szamar_es_a_kut)

3 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a kép és hozzá a történet is. Hogy bírtad rá a csacsit, hogy pózoljon neked?

    VálaszTörlés
  2. Hát megsimogattam a homlokát, mire akkora ordítás volt a válasz, amire csak egy szamár képes. Gyanakodtam, hogy van a homlokán egy gomb, amit megnyomtam véletlenül. Mindenesetre kihasználtam az alkalmat, s lefotóztam az üvöltő csacsit.

    VálaszTörlés
  3. Azt kifelejtettem, hogy Szamár nem akárki volt ám! Híres színész ő, aki valószínűleg csak a felé megnyilvánult tiszteletemet köszönte meg ilyen viharos módon, talán mert kifelejtették a tapsrendből. Szóval a felújított Budaörsi Passióban játszik, nem kisebb szerepet, mint hogy a hátán vonul be Jézus Jeruzsálembe.

    VálaszTörlés